Sunday, 20 May 2012

the only one..


You're the only one,
my little sister i've,
before, right now, and future,
hopefully,
we will be together in 'jannah'

Take care everything; ur health, ur iman, ur study 

Kata2 drp Ibnu 'Atha illah:

"Demi Allah, sesungguhnya umurmu bukanlah umur yang dihitung sejak engkau lahir, tapi umurmu adalah umur yang dihitung sejak hari pertama engkau mengenal Allah"
Kita hidup di dunia cuma sementara. Tapi, ada 3 'amal yang akan panjangkan umur kita, hatta hingga hari kiamat pun, pahala itu akan sentiasa berterusan rahmati kita; iaitu sedekah jariah, ilmu bermanfaat, dan doa anak soleh.

Sanah helwah Dah. Moga panjang umur dalam keberkatan Allah. Moga berjaya mencapai cita2. Jadikan karier dan study kita untuk kita penuhi TUJUAN HIDUP (sebagai 'ibadullah dan khalifatullah), bukannya hidup sekadar untuk penuhi KEPERLUAN HIDUP. Siiru 'ala barokatillah..

Last pesanan kak petik daripada kata2 Ibn 'Athaillah lagi:

"Jangan putus asa, sekiranya Allah lewatkan penerimaan doamu, walaupun kamu dah bersungguh berdoa kerana Allah telah menjamin akan menerima semua doa;
-menurut apa yang Dia kehendaki untukmu, bukan menurut kehendakmu,
-dan pada waktu yang ditentukanNya, bukan pada waktu yang engkau tentukan.

Kak duk jauh, x mampu nak dengar semua cerita dan masalah Dah di sana. Masa nak skype pun terbatas sebab masing2 ada komitmen. Tapi, masa dengan Allah tidak pernah terbatas. Berdoa dan terus berdoa. Kak pasti, tiada hidup tanpa cabaran, tiada hidup tanpa kesusahan. Tapi, pandanglah semua itu sebagai TARBIYYAH DARI ALLAH, AGAR KITA JADI LEBIH KUAT.. Jangan mudah merungut kerana apa sangat nak bandingkan masalah kita dengan nikmat Allah yang  tidak terhitung.

Ihfazillah yahfazka. Jagalah Allah, pasti Allah menjagamu..

uhibbuki fillah, wallahi..
kakekmu